https://doi.org/10.24141/2/3/1/4
Marina Jurić ; Klinika za dječje bolesti Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Franka Luetić ; Klinika za dječje bolesti Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Štefanija Kolačko ; Klinička bolnica
Ana Marija Hošnjak ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Nevenka Begić ; Klinički bolnički centar Osijek, Osijek, Hrvatska
Dunja Anić ; Dom zdravlja Osijek, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Cilj. Procijeniti stupanj zadovoljstva roditelja zdravstvenom skrbi
djece u Klinici za dječje bolesti Zagreb te utvrditi postoje li
statistički značajne razlike u procjeni zadovoljstva roditelja
zdravstvenom skrbi djece s obzirom na kliniku pri kojoj je dijete
hospitalizirano.
Metode. Ispitanici su roditelji djece hospitalizirane na Klinici za
pedijatriju i Klinici za dječju kirurgiju pri Klinici za dječje bolesti
Zagreb (njih 160). Primijenjen je modificirani upitnik za procjenu
zadovoljstva roditelja bolničkom skrbi djece prema Institutu Picker.
Sudjelovanje u istraživanju bilo je dobrovoljno.
Rezultati. 36,9 % roditelja smatra skrb odličnom, 43,8 % vrlo
dobrom, 15 % dobrom. Da je skrb prihvatljiva smatra 3,8 % ispitanika, a
jedan je ispitanik (0,6 %) skrb procijenio kao lošu. 58,1 % ispitanika
smatra da je njihovo dijete bilo uplašeno tijekom boravka u bolnici.
53,8 % ispitanika bolničku je hranu ocijenilo dobrom, 98,8 % roditelja
izjavilo je kako imaju pouzdanja i povjerenja u liječnike i medicinske
sestre koji se brinu o njihovu djetetu. 4,4 % roditelja smatra kako
nisu dovoljno uključeni u odlučivanje o skrbi o njihovu djetetu. 72,5 %
djece tijekom hospitalizacije osjećalo je bol, samo je jedan roditelj
(0,9 %) nezadovoljan tretiranjem boli djeteta, a ispitanici s kirurškog
odjela imaju bolje mišljenje o ublažavanju boli.
Zaključak. Ukupno 81 % ispitanika smatra da je skrb o njihovu
djetetu vrlo dobra ili odlična te ne postoji znatna razlika u procjeni
zadovoljstva s obzirom na kliniku pri kojoj je dijete hospitalizirano.
Varijable su kod kojih je utvrđena povezanost s ukupnom ocjenom skrbi:
osjećaj pouzdanja i povjerenja u liječnike, priprema djeteta za
provođenje pretrage, osjećaj roditelja da može sudjelovati u skrbi za
dijete, procjena kvalitete bolničke hrane, percepcija roditelja o
sigurnosti djeteta na bolničkom odjelu.
Ključne riječi
skrb o djeci; zadovoljstvo; roditelji