https://doi.org/10.24141/2/2/1/1
Adriano Friganović ; Klinički bolnički centar Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Sonja Kalauz ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Maida Redžić ; Klinički bolnički centar Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Boris Ilić ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Irena Kovačević ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Sandro Vidmanić ; Klinički bolnički centar Rijeka, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Cilj. Zadovoljstvo bolesnika pruženom zdravstvenom njegom jedan je
od važnih indikatora kvalitete. Cilj istraživanja bio je utvrditi
čimbenike i razinu zadovoljstva pacijenata u jedinici intenzivnog
liječenja. Također, cilj je bio ustanoviti i usporediti razine
zadovoljstva među pacijentima s obzirom na stupanj obrazovanja i
duljinu boravka u jedinicama intenzivnog liječenja.
Hipoteze. 1. hipoteza. Razina zadovoljstva kvalitetom pružene
zdravstvene njege kod pacijenata koji imaju viši stupanj obrazovanja
znatno je niža. 2. hipoteza. Pacijenti pokazuju veću razinu
zadovoljstva pruženom zdravstvenom njegom ako je vrijeme boravka u
jedinici intenzivnog liječenja kraće.
Materijali i metode. Istraživanje je provedeno slučajnim odabirom
150 bolesnika koji su bili liječeni u jedinicama intenzivnog liječenja
u Kliničkom bolničkom centru Zagreb u razdoblju od šest mjeseci.
Anketni upitnik sadržavao je ukupno 24 pitanja zatvorenog tipa.
Hipoteze istraživanja testirane su hi-kvadrat testom.
Rezultati. Istraživanjem je potvrđena početna 1. hipoteza da
pacijenti s višim stupnjem obrazovanja imaju nižu razinu zadovoljstva
nego pacijenti s nižom razinom obrazovanja. Druga je hipoteza, kojom je
pretpostavljeno da su pacijenti s kraćim boravkom, koji je u našoj
anketi definiran duljinom do maksimalno pet dana, zadovoljniji uvjetima
na odjelima intenzivne skrbi od onih koji su zadržani dulje od pet
dana, odbačena.
Zaključak. Kod pacijenata s višom razinom obrazovanja postavljaju
se veća očekivanja od zdravstvenih djelatnika tako je da samim tim i
razina zadovoljstva zdravstvenom njegom niža. Pretpostavka da duljim
boravkom pacijenata na bolničkim odjelima raste i vjerojatnost
pronalaženja eventualnih razloga nezadovoljstva nije statistički
značajna pa ova varijabla nema značenje u procjeni zadovoljstva
pacijenata.
Ključne riječi
indikatori kvalitete; zadovoljstvo bolesnika; medicinska sestra; zdravstvena njega