Archive page

Volume: 1; Number: 1
Primjena objektivno strukturiranoga kliničkog ispita u preddiplomskom obrazovanju medicinskih sestara


https://doi.org/10.24141/2/1/1/8

Martina Smrekar ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska

Sanja Ledinski Fičko ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska

Ana Marija Hošnjak ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska

Boris Ilić ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska

PDF

Sažetak
Uvod. Objektivno strukturirani klinički ispit (OSKI) često se primjenjuje na preddiplomskom studiju sestrinstva kao sredstvo za pružanje standardizirane i objektivne procjene kliničkih vještina potrebnih za buduću profesionalnu djelatnost medicinskih sestara. Svrha je ispita OSKI pomoći studentima da ovladaju različitim kliničkim vještinama i pripremiti ih za adekvatan odgovor na specifične probleme kroz simulaciju različitih scenarija iz prakse. Studenti izvode kliničke vještine u sigurnom i kontroliranom prostoru pod nadzorom mentora. Od sredine 1970-ih godina OSKI se primjenjuje za procjenu usvojenosti kliničke vještine studenata medicine. Od tada pa do danas primjenjuje se za procjenu znanja i vještina kod različitih profila zdravstvenih djelatnika, posebno medicinskih sestra.

Svrha rada. Svrha je rada predstaviti znanstvene dokaze o prednostima ispita OSKI u preddiplomskom sestrinskom obrazovanju. Cilj je rada analizirati podatke o primjeni ispita OSKI u sestrinskom obrazovanju u svijetu te istaknuti studentsku i nastavničku percepciju uporabe ispita OSKI.

Metode. Učinjen je sustavni pregled članaka objavljenih u bazi MEDLINE u periodu od 2005. do 2017. s temom primjene ispita OSKI u sestrinskom obrazovanju te percepcije studentske i nastavničke percepcije ispita OSKI.

Rezultati. U obzir je uzeto ukupno osam članaka. Ovi su članci odabrani jer pružaju informacije o primjeni ispita OSKI u sestrinskom obrazovanju te nastavničkoj i studentskoj percepciji ispita OSKI.

Zaključak. Primjena ispita OSKI ima više pogodnosti za obrazovanje studenata. S pomoću njega možemo procijeniti znanje i vještine važne za sestrinsku praksu. Pomaže za bolju pripremu studenata za njihovu profesionalnu djelatnost.

Ključne riječi
OSKI; sestrinsko obrazovanje; kliničke vještine