https://doi.org/10.24141/2/1/1/8
Martina Smrekar ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Sanja Ledinski Fičko ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Ana Marija Hošnjak ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Boris Ilić ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Uvod. Objektivno strukturirani klinički ispit (OSKI) često se
primjenjuje na preddiplomskom studiju sestrinstva kao sredstvo za
pružanje standardizirane i objektivne procjene kliničkih vještina
potrebnih za buduću profesionalnu djelatnost medicinskih sestara. Svrha
je ispita OSKI pomoći studentima da ovladaju različitim kliničkim
vještinama i pripremiti ih za adekvatan odgovor na specifične probleme
kroz simulaciju različitih scenarija iz prakse. Studenti izvode
kliničke vještine u sigurnom i kontroliranom prostoru pod nadzorom
mentora. Od sredine 1970-ih godina OSKI se primjenjuje za procjenu
usvojenosti kliničke vještine studenata medicine. Od tada pa do danas
primjenjuje se za procjenu znanja i vještina kod različitih profila
zdravstvenih djelatnika, posebno medicinskih sestra.
Svrha rada. Svrha je rada predstaviti znanstvene dokaze o
prednostima ispita OSKI u preddiplomskom sestrinskom obrazovanju. Cilj
je rada analizirati podatke o primjeni ispita OSKI u sestrinskom
obrazovanju u svijetu te istaknuti studentsku i nastavničku percepciju
uporabe ispita OSKI.
Metode. Učinjen je sustavni pregled članaka objavljenih u bazi
MEDLINE u periodu od 2005. do 2017. s temom primjene ispita OSKI u
sestrinskom obrazovanju te percepcije studentske i nastavničke
percepcije ispita OSKI.
Rezultati. U obzir je uzeto ukupno osam članaka. Ovi su članci
odabrani jer pružaju informacije o primjeni ispita OSKI u sestrinskom
obrazovanju te nastavničkoj i studentskoj percepciji ispita OSKI.
Zaključak. Primjena ispita OSKI ima više pogodnosti za obrazovanje
studenata. S pomoću njega možemo procijeniti znanje i vještine važne za
sestrinsku praksu. Pomaže za bolju pripremu studenata za njihovu
profesionalnu djelatnost.
Ključne riječi
OSKI; sestrinsko obrazovanje; kliničke vještine