https://doi.org/10.24141/2/1/1/2
Sanja Ledinski Fičko ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Boris Ilić ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Ana Marija Hošnjak ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Martina Smrekar ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Irena Kovačević ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Uvod. Edukacija studenata povezana sa sigurnošću pacijenata
prediktor je razvijanja kulture sigurnosti te time i povećanja
sigurnosti pacijenta u zdravstvenoj ustanovi. Sve se veći naglasak
stavlja na organizaciju kolegija te tematska područja unutar kojih bi
se omogućila cjelovita i strukturirana edukacija povezana sa sigurnošću
pacijenata. WHO je stoga 2011. godine izdao kurikulum
Multi-professional Patient Safety Curriculum Guide koji se sastoji od
11 glavnih tematskih područja.
Metode. Istraživanje je provedeno upotrebom upitnika koji se
sastoji od trinaest pitanja. U istraživanje su uključene dvije skupine
studenata, prva skupina studenata druge godine studija sestrinstva,
gdje su svi pohađali izborni kolegij Sigurnost pacijenta u zdravstvenoj
ustanovi, te kontrolna skupina studenata treće godine studija koja nije
pohađala navedeni izborni kolegij. Dobiveni podaci sustavno su
analizirani upotrebom programa SPSS (16.0, SPSS Inc., Chicago, IL,
SAD). Istraživanje je provedeno na Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu.
Rezultati. U istraživanju je sudjelovalo 170 studenata druge i
treće godine studija sestrinstva. Provedenim je istraživanjem
statistički dokazana razlika u odgovorima studenata druge i treće
godine s obzirom na prethodnu edukaciju povezanu sa sigurnošću
pacijenata. Čak 90,36 % ispitanika druge godine studija navodi kako su
primjenjivali sigurnu praksu kako bi spriječili krivu primjenu lijeka,
dok 70,73 % ispitanika treće godine studija navodi isti podatak.
Razlika u odgovorima povezana je s prethodnom edukacijom.
Zaključak. Studenti bez obzira na godinu studija pokazuju veliki
interes za edukaciju i učenje praktičnih vještina iz područja
sigurnosti pacijenata.
Ključne riječi
edukacijske potrebe; sigurnost pacijenata; student; studij sestrinstva